Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Prusach

Aktualnosci     Historia     Kadra     Uczniowie     SU     Galeria     Kontakt     Ogłoszenia     Plan lekcji     Pozalekcyjne     Dokumenty     SKC     SKF     Rodzice
MENU



zig-zag.prv.pl
LINKI

Strona główna

Aktualności

Historia

Kadra

Uczniowie

Samorząd Uczniowski

Galeria

Kontakt

Ogłoszenia

Plan lekcji

Zajęcia pozalekcyjne

Dokumenty

Szkolne Koło Caritas



Szkolne Koło Fotograficzne

Dla rodziców

PEDAGOG SZKOLNY



DYŻURY PEDAGOGA SZKOLNEGO:

- poniedziałek godz.13.25 - 14.25
- czwartek godz.7.35 - 9.40
godz.12.15 - 13.15
- piątek godz.8.45 - 9.40


Warsztaty edukacyjne dla rodziców

Gminny Ośrodek Pomocy społecznej w Kocmyrzowie-Luborzycy prowadzi zapisy na organizowane warsztaty edukacyjne dla rodziców nastolatków.Tematyka zajęc będzie dot. wiedzy i umiejetności niezbędnych rodzicom do skutecznego wspierania dorastających dzieci w przejściu przez trudny dla obu stron okres dojrzewania młodych ludzi.Zajęcia przybliżom również rodzicom zagrożenia, które czychaja na nastolatki oraz sposoby unikania tych sytuacji. Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach prosimy o kontakt telefoniczny lub osabisty z przcownikami socjalnymi GOPS w terminie do 15 listopada 2017r.
tel: 123871171 lub 123871110


Plan pracy pedagoga szkolnego pdf



Porady Pedagoga szkolnego

Dyscyplina – zawsze rób, to co mówisz!

Drogi rodzicu jeżeli chcesz nauczyć swoje dziecko posłuszeństwa i narzucić mu dyscyplinę, musisz pamiętać, że dla twojej pociechy bardziej liczą się czyny a nie słowa. Nie powinieneś mówić jednego, a robić drugiego. Dziecko od razu to wyłapie.
Oto kilka sposobów jak tego uniknąć:
• *Szybko ułóż sobie w głowie plan, jak poprzesz swoje słowa czynami. Gdy powiesz dziecku co ma w danej chwili zrobić, zastanów się co zrobisz jeśli cię nie posłucha.
• * Niech kara, którą ma ponieść dziecko za swoje zachowanie, przyniesie zamierzone rezultaty. Upewnij się, że twoje dziecko rozumie, że musi ponieść konsekwencje swoich czynów i że samo w związku z tym decyduje czy spotka je kara np. ,,Jeśli nie posprzątasz pokoju, będziesz musiał ponieść karę. Sam decyduj.”
• * Wybaczaj i zapominaj. Nie chowaj w sercu urazy za to, co nabroi twoje dziecko. Jeśli dziecko poniosło już karę za swoje zachowanie, nie ma o czym mówić. Koniec i kropka.
• * Nie daj się wziąć na litość. Jeżeli wymierzasz dziecku karę, na pewno będzie ono lamentować, płakać, jęczeć, wrzeszczeć itp. Musisz się opanować i pozostać niewzruszonym na ten mały szantaż. Im lepiej ci się to uda, tym większe prawdopodobieństwo, że następnym razem dziecko zrezygnuje z tej metody ,,obłaskawienia” cię.
• * Dzieci lubią robić rodzicom przyjemności , dlatego nie szczędź swojemu dziecku pochwał, jeśli jest grzeczne i coś dobrze zrobi. Pochwała to najlepszy sposób by pociecha chciała postarać się następnym razem.

Elżbieta Guzy



Wykorzystaj okres świąteczny !

Święta Bożego Narodzenia to znakomita pora, by podarować dziecku więcej czasu, możecie drodzy rodzice spędzić ze swoim dzieckiem niezapomniane chwile. Spędzone w gronie najbliższych to najlepszy czas na kultywowanie rodzinnych tradycji w domowej atmosferze, gdy nikt nigdzie się nie spieszy. Włącz dziecko w przedświąteczne przygotowania, pozwól sobie pomagać i opowiadaj o świątecznych tradycjach. Wspólne świętowanie nie tylko zacieśni rodzinne więzi, ale także pozwoli twojemu dziecku nauczyć się czegoś nowego. Rozmawiaj przy stole, dobrze wykorzystaj czas, kiedy cała rodzina jest razem. Niech dziecko się dowie, jak spędzali święta jego przodkowie i zazna rodzinnej miłości swoich najbliższych.

Elżbieta Guzy


Porady Pedagoga szkolnego

Osiągnięcia dzieci w szkole,
a zainteresowanie rodziców ich nauką.



Kontrolowanie nauki dzieci ma bardzo duży wpływ na ich wyniki w nauce. Aby nadzorowanie było skuteczne, eksperci namawiają rodziców do codziennego pięciominutowego sprawdzianu postępów. Codziennie poświęcić co najmniej pięć minut na sprawdzenie, czego dziecko nauczyło się dziś w szkole. Oto kilka wskazówek:
1. Należy przejrzeć co jest zadane na następny dzień. Zwrócić uwagę, czy pismo jest staranne i czy nie ma błędów w pisowni. Sprawdzić czy z matematyki nie ma oczywistych błędów.
2. Zapytać dziecko czy czegoś nie rozumie, jeśli dziecko nie potrafi wyjaśnić danego zagadnienia – wyjaśnić.
3. Wysłuchać jak dziecko recytuje to, czego miało się nauczyć na pamięć.
4. Sprawdzić zeszyty ćwiczeń, by upewnić się, że wszystko zostało zrobione.
5. Przejrzeć prace sprawdzone przez nauczyciela, poprosić dziecko, by ponownie wykonało te zadania, w których były błędy.

Za każdym razem należy starać się być wyrozumiałym, spokojnym i cierpliwym. Zaproponować pomoc i chwalić zamiast krytykować, zapewnić iż wiesz, że twoje dziecko potrafi przezwyciężyć chwilowe niepowodzenia. Codzienne powtarzanie tych czynności sprawi, że dziecko będzie wiedziało czego się od niego oczekuje, uwierzy w swoje możliwości, będzie popełniało coraz mniej błędów, nauczy się obowiązkowości. Najlepsi uczniowie mają rodziców, którzy interesują się ich szkolnymi postępami. Czy drogi rodzicu chcesz tego dla swojego dziecka ?

Elżbieta Guzy



PORADY PEDAGOGA SZKOLNEGO

Pierwszak w szkole !

Wraz z przekroczeniem przez dziecko progu szkoły zostaje ograniczony czas zabawy. Dziecko rozpoczyna czas pracy i obowiązków. Od odpowiedniego wsparcia w trudnościach, dostrzeżenia i nagradzania starań dziecka przez rodziców zależy dobry start na początku kariery szkolnej. Dobra organizacja dnia dziecka to czas na wypoczynek, naukę i zabawę.
Przed rodzicami jest bardzo ważne zadanie: kształtowanie poczucia obowiązku, systematyczności, punktualności – to pierwszy krok do szkolnego sukcesu dziecka. Codzienne, przynajmniej kilkuminutowe rozmowy z dzieckiem o szkole, powtarzanie zdobytej wiedzy, rozbudzanie zainteresowań otaczającym światem ułatwią przyswajanie nowych wiadomości. Ważne jest, żeby nie tylko słyszeć, ale słuchać własne dziecko i wspólnie rozwiązywać problemy. Pamiętajmy, że wychowujemy nasze dzieci dla innych, bo wcześniej czy później wyjdą spod naszych skrzydeł i możemy im przekazać wiedzę, umiejętności, wartości i normy moralne, które zaowocują w życiu dorosłym. Uwagi i sugestie nauczycieli nie mają na celu krytyki rodziców, ale są dobrymi radami. W klasie pierwszej sukces dziecka jest uzależniony od wsparcia rodziców, a właściwie nie jest możliwy bez wsparcia rodziców. Tylko od nich zależy, czy dziecko będzie przygotowane do zajęć, przyniesie do szkoły to co jest potrzebne, czy przyjdzie na czas, a przed wyjściem z domu zje śniadanie. Na żadnym późniejszym etapie kształcenia postawa rodziców nie wpływa w tak dużym stopniu na sukces dziecka jak w klasie pierwszej. Rodzice są najlepszymi partnerami do współpracy z nauczycielem, ponieważ obu stronom zależy na jednym - na dobru dziecka.

Elżbieta Guzy

OKE Kraków

Kuratorium Oświaty w Krakowie

MEN

UG Kocmyrzów-Luborzyca

Parafia w Prusach


Copyright © 2007 
Created by Tomasz Frań